عباس عبدی، رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران

تاریخ انتشار : چهارشنبه, ۰۶ دي ۱۳۹۶

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با تعیین سمت اعضای هیات مدیره و پس از صدور گواهینامه ثبت انجمن صنفی فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش در نخستین جلسه هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران که پنجم دی ماه  با حضور تمام اعضای اصلی و علی‌البدل هیات‌مدیره و بازرسان و همچنین هیات موسس تشکیل شد، عباس عبدی به عنوان رئیس، کامبیز نوروزی، به عنوان نایب‌رئیس، شبنم رحمتی به عنوان خزانه‌دار و شهریار شمس مستوفی، به عنوان دبیر و سخنگو انتخاب شدند. پس از تعیین سمت، صورت‌جلسه مربوطه در زمان قانونی به اداره کار استان تهران ارسال شد و این اداره کل، اقدام به صدور گواهینامه ثبت انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران کرد.

با شروع فعالیت اجرایی انجمن، به ‌زودی کمیته‌های انجمن تشکیل و روند عضوگیری شروع خواهد شد. برای شروع عضوگیری ابتدا باید کمیته عضوگیری تشکیل و آیین‌نامه مربوط به اساسنامه تدوین شود، از همین رو هیات مدیره در آخرین جلسه خود مژگان جمشیدی را به‌ عنوان دبیر کمیته عضوگیری تعیین کرد تا با تدوین آیین نامه مربوطه، روند عضوگیری به سرعت آغاز شود.

در همین زمینه، ماشاالله شمس‌الواعظین در پیامی ثبت این نهاد صنفی را به روزنامه‌نگاران و فعالان عرصه رسانه تبریک گفت. در این پیام آمده است: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران پس از یک دوره کش و قوس‌های قانونی و غیر‌قانونی بالاخره پا به عرصه فعالیت‌های صنفی گذاشت و راه گردآمدن روزنامه‌نگاران استان تهران را در یک نهاد صنفی هموار کرد. او در پایان عنوان کرده است: من به سهم خود ضمن تبریک ولادت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران و آرزوی موفقیت برای این نهاد صنفی، موفقیت این انجمن را در برگزاری انتخابات داخلی و انتخاب ریاست انجمن و نایب‌رئیسی و دیگر اعضای هیات‌مدیره و بازرسی و دبیری آن شادباش می‌گویم و از خداوند متعال مسئلت می‌کنم این نهاد نوپای صنفی والبته سرشار از تجربه گرانبهای کار جمعی وتشکیلات صنفی را در راه نیل به هدف‌هایش یاری فرماید.

عباس عبدی پژوهشگر اجتماعی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب و فعال سیاسی است. وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پلیمر از دانشگاه امیرکبیر تهران است و از رهبران دانشجویان حمله کننده به سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ و عضو شورای سردبیری روزنامه‌های سلام و صبح امروز و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی بوده ‌است. معاون فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری و عضویت در انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران از دیگر سوابق وی است.