تجلیل از پیشکسوت ومدیر خلاق رسانه

تجلیل از پیشکسوت ومدیر خلاق رسانه
تاریخ انتشار : سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

مراسم تجلیل از ۳۰ سال فعالیت علمی و عملی «فریدون وردی‌نژاد» مدیرعامل اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی و صاحبنظر در حوزه‌های ارتباطات، رسانه و روابط‌عمومی به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی سیزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک برگزار شد.

رسانه بدون آموزش، عقیم می ماند.

یونس شکرخواه استاد علوم ارتباطات در این مراسم از وردی نژاد به عنوان مرد حوزه مدیریت رسانه یاد کرد و گفت: در دورانی نیاز به فضای آموزش برای رسانه ها دیده می شد که او نیز به آن اعتقاد بسیار داشتند و بر همین اساس دانشکده خبر با وردی نژاد متولد شد.

وی افزود: اگر رسانه حمایت آموزشی نداشته باشد و در فضای آموزش نفس نکشد، عقیم می ماند.

شکرخواه با بیان اینکه وردی نژاد از یک جمع کوچک توانست دانشگاهی را ایجاد کند، تاکید کرد: مدیریت رسانه دو شاخصه مهم مساله یابی و دیدن فضای استراتژیک را دارد و به همین دلیل امروز ۹۴ شاخه و زیررشته دردنیا برای مدیریت رسانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه از همه اطلاعات عملیاتی محروم هستیم زیرا در جایی مدون نشده است، اظهار داشت: مساله بزرگ امروز این است که با قدر دانستن از بزرگانی مانند وردی نژاد از خودمان عقب نمانیم، ما درد خلا نیروی انسانی داریم که در تکنولوژی پیدا نمی شود و جای وردی نژادها خالی است.

پیوند دهنده رسانه و سیاست

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری نیزدر آیین تجلیل از وردی نژاد گفت: وردی‌نژاد با فعالیت های خود در عرصه رسانه و سیاست پیوند دهنده این دو بود.

پرویز اسماعیلی با بیان اینکه افرادی مانند وردی‌نژاد در فضای عمومی کشور کمتر یافت می شوند، تصریح کرد: او مدیریت اجرایی، سیاسی و رسانه ای را تجربه کرد و توانست در عرصه رسانه، در کنار ایجاد ساختار، شاگردان زیادی تربیت کند.

وی با بیان اینکه از گذشته، وردی‌نژاد را متعلق به تمام تفکرات سیاسی می شناختند، خاطرنشان کرد: این روند به این دلیل است که آنجا که پای ایران و ایرانی در میان باشد بدون در نظر گرفتن هر سلیقه ای به میدان عمل پا می گذارند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه وردی‌نژاد در عرصه های مدیریت سیاسی هم ریشه ارتباطی داشته است، اظهار داشت: در عصر تعامل امروزی که بر اساس انتقال یک سویه اندیشه ها شکل نگرفته است، یکی از رموز موفقیت وردی‌نژاد پیوند سیاست و ارتباطات بود.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد: با اینکه این روزها با یکدیگر همکار هستیم ولی در همه هنگام فاصله استاد و شاگردی را حفظ کرده ام و به آن افتخار می کنم.وی، وردی‌نژاد را مصداق ضرب المثل «درخت هر چه پر بارتر، افتاده تر» دانست.

وردی‌نژاد در هر جایگاهی مبدع بود

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: وردی‌نژاد در هر جایگاهی توانست بهترین شکل مدیریت را ایفا کند و مبدع در آنها باشد.

محمد سلطانی فر به سابقه آشنایی خود با وردی‌نژاد از دوران جنگ تحمیلی و نقش موثر و کلیدی وی در موضوع مک فارلین اشاره کرد و بیان داشت: وردی‌نژاد، تاریخ شفاهی این موضوع است که در زمان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بنا به دلایلی موضوع مک فارلین را پیگیری کرد. وردی‌نژاد، تحولات بسیاری در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایجاد کرد و این نهاد را به جایگاه حقیقی اش رساند که وظیفه سپر بلا شدن دولت را بر عهده داشته باشد.

سلطانی فر تصریح کرد: در آن زمان که رسانه ها علیه دولت بودند، وردی‌نژاد از خود ایستادگی نشان داد و در تاریخ رسانه ای کشور ماندگار شد.

وی با اشاره به دوران قبول مسئولیت وردی‌نژاد به عنوان سفیر ایران در پکن، اظهار داشت: هر چه امروز در ارتباطات با چین داریم ماحصل آن چیزی است که وردی‌نژاد، پایه گذاری کرد و در آن دوران توانستیم بالاترین سطح روابط را با این کشور برنامه ریزی کنیم.

سلطانی فر همچنین یادی از دوران خانه نشینی وردی‌نژاد کرد و گفت: او در همان دوران نیز بدون فعالیت نماند و با درس خواندن و آموزش، مبدع خیلی از حوزه های آموزشی شد و اجازه مستولی شدن شرایط را بر خود نداد. امروز نیز بر کسی پوشیده نیست که وردی‌نژاد در جایگاه مشاور رسانه‌ای، فعالیت های بسیار ارزنده ای داشته است و امید داریم با دنبال کردن همین مسیر هیچگاه خسته نشود.

مدیریت جزیره ای را به مدیریت گروهی تبدیل کنیم

مشاور رسانه ای دفتر رییس جمهوری نیز در مراسم تجلیلش گفت: باید مدیریت جزیره ای را به گروهی تبدیل کرده و پایه های فعالیت تیمی را تقویت کنیم.

وردی نژاد با بیان اینکه آینده متعلق به دنیای هوشمند است، تصریح کرد: در این فضا از اعتبارات دیجیتال باید در جهت شفافیت گام برداریم تا دنیا ما را بهتر بفهمد.

وی افزود: باید یکدلی و متقاعد کنندگی در بعد اجتماعی داشته باشیم زیرا با تخصص گرایی فردی، پیشرفت امکان ندارد.

وردی نژاد با ابراز خرسندی از اینکه توانسته در مسیر روابط عمومی و ارتباطات انسانی گام هایی بردارد، خاطرنشان کرد: روابط عمومی در طی سال های گذشته توانسته از بعد حرفه ای و سخت افزاری پیشرفت و توسعه پیدا کند.

مدیرعامل اسبق ایرنا با اشاره به اینکه در این عرصه مردان و زنان بسیاری فعالیت کردند، اظهار داشت: قدم هایی که تا امروز برداشته شده، سطح قابل قبولی در عرصه رسانه ایجاد کرده است. تربیت و کار بیشتر و پرداختن به مهارت انسانی، گام هایی است که باید در عرصه رسانه برداریم که این بستگی به قدرت فعالان این عرصه دارد تا در توسعه نیروی انسانی و نرم افزاری پیشرفت کنیم.

وردی نژاد تاکید کرد: این حرکت، ما را به سمت برون سپاری فعالیتها به بخش خصوصی رهنمون خواهد کرد و اینکه با خودباوری و پشتکار، همپایه تحولات، حرکت و تغییر کنیم.

در این مراسم، همچنین محسن میرزایی استاد دانشگاه و مورخ نیز به ذکر خاطراتی از تاسیس روزنامه ایران و همراهی با وردی نژاد پرداخت.

photo_2018-05-15_17-19-09.jpg