ناخرسندی وزیرازعدم "رفع فیلتر توئیتر"

ناخرسندی وزیرازعدم رفع فیلترتوئیتر
تاریخ انتشار : پنج شنبه, ۱۵ شهريور ۱۳۹۷

وزیر ارتباطات در بازدید از روزنامه ایران، فعالیت رسانه را امری مستمر دانست که فضای مثبت یا منفی نسبت به یک شخص یا مجموعه در آن به یک حالت نمی‎ماند و تغییر می‎کند.

او با اشاره به اینکه هنگام آغاز وزارتش درباره او چه می‎گفتند و حالا چه می‎گویند، گفت: مدتی پیش به من جلاد سایبری می‎گفتند.

وزیر جوان دولت روحانی در نقد رفع فیلتر رسانه پرطرفداری چون توئیتر بدون اشاره به نام این شبکه اجتماعی، گفت: عده‎ای در حوزه رسانه عرضه حضور ندارند و می‎گویند چون ضد انقلاب در این فضا هست، آن را فیلتر می‎کنیم.

صحبت‎های او در امتداد سخنان هفته پیش وزیر خارجه در دفاع از توئیتر و حضور پر رنگ مخالفین نظام در این رسانه تلقی می‎شود. ظریف رفع فیلتر توئیتر و حضور حداکثری موافقان نظام در این رسانه را به نفع امنیت ملی ایران دانسته بود.

آذری جهرمی، بارها در سخنرانی‎ها و مصاحبه‎هایش از تلاش جدی برای رفع فیلتر شبکه اجتماعی توئیتر سخن گفته و احتمال رفع انسداد را داده بود. اما در هفته‎های گذشته مسئولان قوه قضائیه احتمال رفع فیلتر توئیتر را مردود دانستند. او حالا بار دیگر، بدون ایجاد تقابل مستقیم با مدیران قضایی، تلاش دارد موضوع را همچنان دنبال کند.