یک سفر و دو قربانی

یک سفر و دو قربانی
تاریخ انتشار : چهارشنبه, ۰۸ اسفند ۱۳۹۷

سفر سرزده و غافلگیر کننده بشار اسد به تهران، پس لرزه‎های قدرتمند و چندریشتری داشت.

دیروز و در شب میلاد حضرت فاطمه که اکثر مردم در فکر خرید هدیه و گل و شیرینی بودند، پست کوتاه و اینستاگرامی محمدجواد ظریف وزیر خارجه در ساعت پایانی شب همه را شوکه کرد. او که غایب دیدارهای بشار اسد با رهبری و رئیس جمهوری بود، ترجیح داد از این پست کناره‎گیری کرده و به ذکر این نکته بسنده کند که می‎خواهد این وزارتخانه را به جایگاه از دست رفته‎اش بازگرداند. خبری که بلافاصله سرخط و تیتر یک اغلب رسانه‎های داخل و خارج شد.

 روزنامه قانون هم دومین قربانی این سفر بود. روزنامه‎ای که بدلیل صفحات طنزش در ضمیمه بی قانون، همواره برلبه خوفناک توقیف و شکایت حرکت می‎کرد، این بار برای تیتری مرتبط با سفر رئیس جمهوری سوریه به محاق و خاموشی رفت. روزنامه قانون، تیتر وعکس یک صفحه اول روزنامه سه شنبه ۷ اسفند خود را به دیدار صمیمانه رهبری و بشار اسد با عنوان "مهمان ناخوانده " اختصاص داده بود که به مذاق قوه قضائیه خوش نیامد.

در همین روز بود که دادسرای فرهنگ و رسانه با ابلاغیه‎ای از توقیف این روزنامه سراسری خبر داد. در بخشی از این ابلاغیه به مسؤولان روزنامه اعلام شده از روز چهارشنبه ۸ اسفند اجازه انتشار ندارند و طبق ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی برای پیشگیری از وقوع جرم، توقیف موقت خواهد بود.

ناخرسندی از این رویکرد در حالی است که روزنامه صبح نو در همین روز تیتر" آغوش امن" را  به چنین عکسی اختصاص داده بود.

بنا به مثل عامیانه تا سه نشه بازی نشه، باید دید که سومین پس لرزه سفر بشار به تهران چه خواهد بود.

یک سفر و دو قربانی