رسانه ها و اخبار خوب

رسانه ها و اخبار خوب
تاریخ انتشار : جمعه, ۱۹ مهر ۱۳۹۸
مریم مصطفوی

هجدهم مهر، برای زنان جوان ایرانی و علاقمندان به ورزش فوتبال، یک روز فراموش نشدنی است.

حدود ۴۰۰۰ نفر از زنان ایران، بازی ایران و کامبوج را زنده و از نزدیک  به تماشا نشستند. با این اتفاق، طلسم ها شکسته شد. ما آخرین کشور از حدود ۲۰۰ کشوردنیا بودیم که درهای ورزشگاهها را به روی زنان باز کردیم.

این روزها، رسانه ای چاپی و آنلاین مطرحی در جهان را نمی بینید که به انعکاس این بازگشایی نپرداخته باشد. هر چند این اتفاق با فشارهای فیفا و تهدید جدی به محرومیت فوتبال ایران رخ داد، ولی باید آن را به فال نیک گرفت. تصمیم بازگشایی درهای این بزرگترین ورزشگاه کشور به روی دختران و زنان این سرزمین، حاصل خواست عموم و اتخاذ یک تصمیم عقلانی بود که حاکمیت آن را پذیرفت.

۴۰ سال محرومیت حضور زنان ایرانی پایان یافت. زیبنده نبود که زنان در عربستان و افغانستان بتوانند آزادانه به ورزشگاه بروند و در سرزمینی با مدنیت و فرهنگ کهن ایران، زنان از این حق برخوردار نباشند.

فیفا با ابراز خرسندی از این تصمیم، از سیاست گزاران ایرانی خواسته که این همراهی را ادامه دهند. آنها گفته اند که این روند، برگشت ناپذیر است.

بازی پر گل با کامبوج هم مزید بر شادی شد. ۱۴ گل در این بازی همراه با اتفاق خجسته زنان در آزادی، همه ایران را در این روزها شاد کرد.

کاش دختر آبی هم در میان این جمع بود و آرزوهای خود را به گور نمی برد.

کاش روزهای خوب بیشتر باشند و رسانه ها همواره خبرهای خوب و تصاویر امید آفرین را منتشر کنند. کاش لبخند همراه همیشگی مردمان سرزمین ما باشد.

رسانه ها و اخبار خوب