یونس شکرخواه به یونسکو پیوست

یونس شکرخواه به یونسکو پیوست
تاریخ انتشار : دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸

یونس شکرخواه، از اساتید حوزه ارتباطات و استادیار دانشگاه تهران به عنوان مشاور عالی و مدیر گروه ارتباطات و رسانه کمیسیون ملی یونسکو برگزیده و مراسم معارفه وی برگزار شد.

یونس شکرخواه (متولد ۱۳۳۶) که پدر روزنامه نگاری آنلاین ایران محسوب می‌شود، دانش آموخته کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، کارشناسی ارشد ارتباطات و دکترای علوم ارتباطات است و اخیرا و بعد از مدت ها کار در رسانه های مختلف از جمله همشهری آنلاین بازنشسته شد و هفته گذشته فرهنگسرای رسانه میزبان مراسمی برای گرامیداشت زحمات وی با حضور اساتید دانشگاه، نخبگان و روزنامه‌نگاران پیشکسوت بود.

به گزارش روز دوشنبه کمیسیون ملی یونسکو- ایران، مراسم معارفه یونس شکرخواه به عنوان مشاور عالی و مدیر گروه ارتباطات و رسانه کمیسیون ملی یونسکو- ایران با حضور حجت الله ایوبی دبیرکل، امیر روشن بخش معاون ارتباطات و مشارکت ها، جواد صباغ معاون اجرایی، آرش امینی مدیرکل امور بین الملل و حوزه ریاست کمیسیون ملی یونسکو- ایران و جمعی از کارکنان کمیسیون در محل این کمیسیون برگزار شد. حجت الله ایوبی با ابراز خرسندی از موافقت دکتر شکرخواه برای پذیرش مسئولیت در کمیسیون ملی یونسکو اظهار امیدواری کرد موفقیت های موثری در گروه ارتباطات و رسانه کمیسیون رخ دهد.

در ادامه، حکم دکتر شکرخواه از سوی دبیرکمیسیون ملی یونسکو- ایران به این استاد ارتباطات اهدا شد. در بخشی از حکم حجت الله ایوبی خطاب به دکتر شکرخواه آمده است: بی گمان استفاده از دانش و تجربه آن استاد فرهیخته و ارجمند سرآغاز عصر نوینی در ارتقای سطح فعالیت های کمیسیون ملی یونسکو-ایران خواهد بود.

جایگاه ایران در سازمان یونسکو، کمیته های ملی و مراکز متعدد وابسته به کمیسیون ملی یونسکو-ایران فرصت بسیار مغتنمی برای ارتقای سطح دانش و انتقال تجربیات مفید در عرصه ارتباطات و رسانه است.

شکرخواه عضو هیات مؤسس و عضو هیات رئیسه انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، عضو گروه چندرسانه‌ای فرهنگستان هنر بود و همچنین عضو هیات امنا و عضو شورای علمی مدرسه ملی سینمای ایران است. او در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و در مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها تدریس کرده است و در حال حاضر عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان در دانشگاه تهران است و دروس نظریه‌های ارتباطات، سایبر ژورنالیسم، تحلیل گفتمان انتقادی، سینما و رسانه‌های بریتانیا و مطالعات فرهنگی را تدریس می‌کند.

در کارنامه وی، دبیری بخش بین‌الملل و عضویت در شورای تیتر کیهان (۱۳۷۷-۱۳۶۱)، عضویت در شورای علمی فصلنامه رسانه، ماهنامه تخصصی صنعت چاپ، فصلنامه پژوهش‌های ارتباطی، عضویت در شورای سردبیری کتاب هفته، سردبیری جام‌جم آنلاین (۱۳۸۴-۱۳۸۱) و سردبیری همشهری آنلاین (از سال ۱۳۸۵) به چشم می‌خورد.