۲۰ رسانه خبری و پرمخاطب جهان

20 رسانه خبری و پرمخاطب جهان
تاریخ انتشار : جمعه, ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

وقتی از رسانه های جهانی صحبت می کنیم، در میان نامها به یاد کدامین رسانه یا رسانه ها اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و یا مجازی می افتیم؟

حالا گزارش بازدید وب سایت ها در ماه مارس که با بحران کرونا همراه بود، نشان می دهد که کدام رسانه های خبری موفق تر از سایر رسانه ها در اقصاء نقاط دنیا عمل کرده است.

سیمیلار وب با ارائه گزارشی نمودار ۲۰ وب سایت خبری پربازدید جهان در ماه مارس که بحران کرونا در آن دامنه بیشتری یافت را منتشر کرده است که برای علاقمندان فعالیت های رسانه می تواند جالب باشد. در این رتبه سنجی، بی بی سی با یک میلیارد و سیصد میلیون بازدید روزانه، اول و شبکه خبری سی ان ان با ۹۳۱ میلیون بازدید روزانه سوم است. در این فهرست نامهای تازه و نامهای شناخته شده نظیر فاکس نیوز، گاردین، دیلی میل، واشنگتن پست و ال پائیس هم به چشم می خورند.

اینجاست که متوجه می شویم چرا بی بی سی مدعی است که اتاق خبرش، اتاق خبر جهان است. رسانه ای پرسابقه که بیش از یک قرن است که به فعالیت در حوزه تولید اخبار و اطلاعات فعالیت دارد. در حال حاضر در زیر یک سقف در لندن، این شبکه در وب سایت و شبکه های ماهواره ای به ۳۷ زبان برنامه زنده و به روز تولید می کند.

رسانه های بزرگ جهان با برنامه ریزی و تلاش شگرف برای اقناع نیازهای مخاطبان به جایگاههایی دست یافته اند که در تصور بسیاری از برنامه ریزان، سیاست گذاران و مدیران رسانه های داخلی نمی گنجد. قدرت رسانه ای این گونه می تواند به افکار عمومی جهان سمت و سو بدهد. نمودار زیر گویاست.

20 رسانه خبری و پرمخاطب جهان