رکورد بیش از ۳ میلیون لایک در توئیتر

تاریخ انتشار : سه شنبه, ۲۱ شهريور ۱۳۹۶

در سال ۲۰۱۷ و در حالی که بیش از چند ماه از رفتن اوباما نمی گذرد، اوضاع آمریکا با اظهارات و رفتارهای بی خردانه ترامپ، روز به روز بدتر می شود.

چند روز پیش در ایالت ویرجینیا در شارلوتزویل ، طرفداران برتری نژادی در آمریکا که حالا با آمدن ترامپ احساس قدرت می کنند، تجمع بزرگی را راه انداختند و به سایر رنگین پوست ها تاختند.تندروها حتی مجسمه های شهری که در بزگداشت چهره های سیاهپوست بود را نیز به پائین کشیدند.

این رفتارهای تند و سخنان تحقیرآمیز که کوکلاس کلان ها آن را رهبری می کردند، به تشنج کشیده شد و کشته و زخمی هم داد.

این رویداد واکنش بسیاری از چهره های فرهنگی هنری سیاسی و ... در آمریکا و جهان را بدنبال داشت.

حتی هم حزبی های ترامپ هم این اقدام را محکوم کردند.از جمله پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ، استیو بنن مشاور سابق و تندرو او و  دیگران که برتری نژادی را با ارزشهای جامعه آمریکایی ناسازگار خواندند.

ترامپ اما در سخنان خود در برج ترامپ، گفت رفتار هر دو طرف ماجرا نادرست بوده است.حرف و سخنی ک بازهم موج زیادی از اعتراض را علیه او برانگیخت.اعتراض به حمایت از تفکری افراطی که برتری را در رنگ پوست می داند و از زبان عالی ترین مقام در آمریکا به زبان رانده می شود.کشوری که اگر بپذیریم قدرت اول جهان است، با تلاش و کوشش دهها و صدها میلیون مهاجر از ۵۰۰ سال پیش تا کنون شکل گرفته است.

اوباما که بعنوان اولین رئیس جمهور سیاه پوست در آمریکا بر روی کار بود، در واکنش به اتفاق تلخ مذکور در توئیت خود جمله ای از نلسون ماندلا را منتشر کرد.

با این مضمون:

این توئیت با بیش از سه میلیون لایک، رکورد تازه ای را در توئیتر از خود بجای گذاشت.

۲۰۱۷