۸۵ میلیارد ساعت در واتس‌اپ

85 میلیارد ساعت در واتس‎آپ
تاریخ انتشار : جمعه, ۰۲ شهريور ۱۳۹۷

طی سه ماه گذشته مردم از سراسر جهان، ۸۵ میلیارد ساعت در شبکه اجتماعی واتس‎اپ وقت صرف کرده اند.

بر اساس آمار جدیدی که به دست آمده، مردم در طول سه ماه گذشته یعنی ماههای می، ژوئن و ژوئیه ۲۰۱۸ ، ۸۵ میلیارد ساعت در پیام‎رسان واتساپ و ۳۱ میلیارد ساعت هم در فیسبوک وقت صرف کرده‌اند

۸۵ میلیارد ساعت مدت زمان بسیار زیادی است. این عدد برابر با ۳.۵ میلیارد روز یا ۹ میلیون سال می‌شود. اگر دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، ۹،۵۸۲،۶۵۰ سال. این عدد برای هر انسان روی زمین، به صورت میانگین برابر با ۱۱.۴۲۵ ساعت می‌شود. این عدد مدت زمانی است که همه ما در طول سه ماه گذشته، در واتساپ سپری کرده‌ایم. این مسئله حداقل توسط شرکت آنالیز اپلیکیشن‌ها، Apptopia اثبات شده است.

ده اپلیکیشنی که به ترتیب، کاربران بیشترین وقت خود را در آنها سپری کرده‌اند، شامل موارد زیر می‌شوند:

واتساپ / وی‌چت/ فیسبوک / مسنجر /پاندورا / یوتیوب / اینستاگرام / توییتر/ گوگل مپس /اسپاتیفای

نکته قابل توجه در این باره آن است که این داده‌ها شامل فروشگاه‌های اپلیکیشن‌های اندروید شرکت‌های ثالث در چین نمی‌شود که در غیر این صورت، وی‌چت یا سایر اپلیکیشن‌های محبوب در چین احتمالا جزء نرم‌افزارهای صدر جدول خواهند بود. هرچند که همین حالا هم وی‌چت در مقام دوم کلی قرار دارد.

مسئله جالب، تفاوت زمان سپری شده از سوی کاربران در واتساپ و فیسبوک است. واضح است که بسیاری از افراد وقت بیشتری را به جای شبکه‌های اجتماعی سنتی در نرم‌افزارهای پیامرسان سپری می‌کنند. این مسئله شاید از دیدگاه بزرگسالان یا افراد مسن باعث تعجب باشد، اما نشان‌دهنده رفتارها و عادات جوان‌ها است که زمان زیادی را صرف ارتباط با یکدیگر می‌کنند.

آخرین آمار، نشان از این دارد که تعداد کاربران فعال روزانه واتس‎اپ از مرز یک میلیارد نفر عبور کرده است.

سازندگان برنامه پیام‌رسان محبوب واتس‌اپ، به‌تازگی اعلام کرده‌اند که تعداد کاربران فعال روزانه این برنامه به یک میلیارد نفر رسیده است. یک میلیارد کاربر فعال روزانه این برنامه، نشان از رشد چشمگیر تعداد کاربران برنامه واتس‌اپ دارد. آمار کاربران فعال ماهانه واتس‌اپ نیز اکنون به ۱.۳ میلیارد نفر رسیده است.

همراه با ارائه این آمار، واتس‎اپ اعلام کرده است که ۵۵ میلیارد پیام به‌صورت روزانه در بستر واتس‎اپ ارسال می‌شود؛ هم‎چنین کاربران، ۴.۵ میلیارد عکس و ۱ میلیارد فیلم را به‌صورت روزانه با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

واتس‌اپ به‌عنوان یک برنامه با رشد چشمگیر تعداد کاربران خود، از ۶۰ زبان مختلف پشتیبانی می‎کند و برای اینکه در آینده، تعداد کاربران خود را افزایش دهد؛ سازندگان آن اعلام کرده‎اند در آینده‌ای نزدیک، قابلیت‌های جدیدی به واتس‎اپ اضافه خواهد شد.