روابط عمومی آینده و فضای مجازی

روابط عمومی آینده و فضای مجازی
تاریخ انتشار : سه شنبه, ۲۷ شهريور ۱۳۹۷

چهاردهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی با حضور استادان برجسته داخلی و خارجی و با موضوع " روابط عمومی آینده و فضای مجازی" در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی در تهران برگزار می‌شود.

هوشمند سفیدی، دبیرکل سمپوزیوم به خبرنگار وبسایت تخصصی مدیریت رسانه گفت: در رویداد پیش رو که طی روزهای ۲۹ و ۳۰ مهر برگزار می‌گردد، ۱۰ مقاله علمی توسط ۱۰ استاد برجسته از ۴ کشور جهان طی دو نشست علمی و تخصصی در روز یکشنبه ۳۰ مهر ماه ارائه می‌گردد.

وی افزود: همچنین ۲ کارگاه آموزشی با عناوین " روابط عمومی آینده؛ ویژگی‌های عملی و مهارت‌های لازم" و " فضای مجازی، جهان مجازی و روابط عمومی نوین" در روز شنبه ۲۹ مهرماه برگزار می‌گردد.

انتخاب برترین‌های روابط عمومی در ۹ رشته و در دو سطح ملی و استانی، انتخاب مدیران برتر و انتخاب کارشناسان برتر روابط عمومی در سال ۹۶ از دیگر برنامه‌های این سمپوزیوم است.

وی در تبیین موضوعات کارگاه‌های آموزشی گفت: روابط عمومی جهانی، مفهومی است که به سرعت در حال فراگیری است و پرداختن به این موضوع در مقطعی که روابط عمومی‌ها در حلقه تفکرات محلی محدود مانده‌اند، لازم و ضروری است.

در عین حال با رشد فناوری‌های ارتباطی و قرار گرفتن در مرحله وب۳، دست‌اندرکاران روابط عمومی، باید بیش از پیش با تحولات آتی فناوری‌های ارتباطی آشنا شده و نقش آفرین روابط عمومی‌ها در قالب فرا ملی و جهانی باشند.

وی ادامه داد: سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی از سال ۱۳۸۳ هر سال با یک موضوع خاص و جدید در پی توسعه ادبیات نظری و مهارت‌های عملی در حوزه روابط عمومی است. امسال نیز در دوره چهاردهم، رویکرد علمی – ترویجی را دنبال می‌نماید.

وی در پایان اظهار داشت: اگر چه روابط عمومی مدرن قدمتی ۱۱۱ ساله در جهان و تاریخی ۶۶ ساله در ایران دارد، اما هنوز ظرفیت‌های کمتر شناخته شده‌ای را در خود دارد و روز به روز اهمیت و اثربخشی بیش‌تری پیدا می‌کند. ما نیز امیدواریم در ارتقاء جایگاه روابط عمومی که عده‌ای آن را هنر هشتم نامیده‌اند، گام‌های مستمر و کارا برداریم.