دیدار با دو مدیرمسئول زیر یک سقف

دیدار با دو مدیرمسئول زیر یک سقف
تاریخ انتشار : جمعه, ۱۸ شهريور ۱۴۰۱

این روزها که سختی های زندگی، بسیاری از مدیران رسانه ها را گرفتار اداره بنگاه و روزنامه نگاران را در چنبره غم نان اسیر کرده، ، این فرصت مغتنم نصیب من شد تا به اتفاق دوست جوانم محمد نظیفی فرد استاد دانشگاه، ساعتها پای سخنان ارزشمند علی ذرقانی از پیشکسوتان مطبوعات ایران و فرزندش همایون ذرقاتی بنشینم.

ذرقانی پدر که بیش از ۴۰ سال است، ماهنامه صنعت حمل و نقل را بی وقفه منتشر می کند، برای ما از دشواری های رسانه داری در ایران از اولین شماره این ماهنامه وزین تا به امروز گفت و اینکه او با سماجت و عشق به روزنامه نگاری، راه پر فراز و نشیبی  را طی کرده و در طول عمر کاری اش، استقلال ذاتی رسانه را به انواع صله ها و پاداش ها نفروخته است.

در این دیدار او خاطر نشان کرد که هرچند به مدد فناوری، روش های نو در خدمت اطلاع رسانی قرار گرفته اند، اما نباید فراموش کرد که رکن رکین روزنامه نگاری، دفاع از منافع عمومی، احترام به مخاطب و صداقت با گروه پیامگیران است و هیچ رسانه دار یا رسانه نگاری نباید از این اصل بنیادین، غافل شود. ماهنامه صنعت حمل و نقل یکی از معدود رسانه های دیرپای کشور است که نشان داده، رسانه می تواند به متن زندگی چند نسل بیاید و دراین میان، جریان بسازد، آموزش دهد، در ذهن ها بنشیند و بخشی از تاریخ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شود.

ذرقانی پسر ومدیرمسئول ماهنامه سفر نیز که همچون پدر پای در این راه پر مخاطره و البته جذاب گذاشته گفت که ماهنامه های صنعت حمل و نقل و سفر با راهبری مشفقانه علی ذرقانی و با مشارکت روزنامه نگاران برجسته و متخصص این دو حوزه، همچنان به عنوان رسانه های معیار، با امید به توسعه حداکثری ظرفیتهای کشور، به حیات و کارکردهایی که در بیانیه ماموریتشان، تصریح شده، ادامه می دهند.

دیدار پدر و پسری که دست بر قضا هر دو مدیر مسئول دو رسانه هستند، زیر یک سقف و در یک دفتر کوچک و زیبا، نشان می دهد که اگرچه دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند، ولی دو مدیر رسانه و روزنامه نگار حرفه ای می توانند با هم زیر یک سقف کار کنند و تعبیر شاعر، هر کجا با مرز روبه رو شدند، پل بزنند و از پنجره های رو به تحمل بگویند.