ایکس جای پرنده آبی را گرفت

ایکس جای پرنده آبی را گرفت
تاریخ انتشار : جمعه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۲

ایلان ماسک و لیندا یاکارینو، مدیرعامل توییتر، از لوگوی جدید این شبکه اجتماعی که یک ایکس سفید در یک زمینه سیاه است رونمایی کردند.
 با این حساب احتمالا به زودی پرنده آبی برای همیشه از برند توییتر پر خواهد کشید. یاکارینو که تصویری از لوگوی جدید را که روی دیوار دفتر این شرکت در سانفرانسیسکو تا بانده شده، پست کرده بود، در توییتی نوشت: «ایکس» اینجاست. بیایید این کار را انجام دهیم. مقابل نام کاربری ایلان ماسک و یاکارینو در توییتر، لوگوی «ایکس» قرار دارد، اما پرنده آبی توییتر هم همچنان در این پلتفرم دیده می‌شود. هشتگ «خداحافظ توییتر» (GoodbyeTwitter) با اشاره به لوگوی قدیمی، در این پلتفرم ترند شد و کاربران متعددی از لوگوی جدید، انتقاد کردند.
ماسک در پستی نوشته بود می‌خواهد لوگوی توییتر را تغییر دهد و از میلیون‌ها دنبال‌کننده خود درباره تغییر رنگ سایت از آبی به سیاه، نظرسنجی کرد. وی تصویری از یک «ایکس» را در یک پس‌زمینه مشکی ارسال کرد و نوشت: ما به زودی باید با برند توییتر و به تدریج، با همه پرنده‌ها خداحافظی کنیم. لوگوی معروف توییتر در سال ۲۰۱۲ توسط یک تیم سه نفره طراحی شده بود.
مارتین گراسر، یکی از طراحان این لوگو نوشته بود: این لوگو به شکلی طراحی شده بود که در اندازه‌های بسیار کوچک، درست مانند حروف کوچک e انگلیسی، ساده، متوازن و خوانا باشد. ایلان ماسک چند هفته پیش از اینکه توییتر را خریداری کند، اظهار کرده بود: خرید این شرکت شبکه اجتماعی، رویای او برای ایجاد یک اپلیکیشن همه منظوره به نام «ایکس» در مدت سه تا پنج سال را سرعت خواهد بخشید. ماسک x. com را در سال ۲۰۱۷ از شرکت PayPal پس گرفت و گفت که ارزش عاطفی دارد. وی  x.com را در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک بانک آنلاین تاسیس کرده بود که بعدها به PayPal  تبدیل شد. در حالی که صفحه رسمی توییتر در این پلتفرم، به ‌ایکس‌ تغییر نام داده است، دامنه x.com هنوز فعال نیست. یاکارینو در توییتی نوشته بود: «ایکس»، وضعیت آتی تعامل نامحدود است که بر محور صوتی، تصویری، پیام‌رسانی، پرداخت و بانکداری استوار است و یک بازار جهانی برای ایده‌ها، کالاها، خدمات و فرصت‌ها به وجود می‌آورد.