حمایت رسانه های اصلاح طلب از ابراهیم رئیسی

حمایت رسانه های اصلاح طلب از ابراهیم رئیسی
تاریخ انتشار : دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

۲۵ خرداد ۱۴۰۰، سه روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری، در اقدامی غیرمنتظره، مدیران مسئول روزنامه های نزدیک به جریانهای اصلاح طلب و کارگزاران سازندگی، با نامزد اصلی و اصولگرای این دوره از رقابتها، دیدار و حمایت خود را اعلام کردند.  گزارش ایلنا در خصوص سخنان مدیران مسئول در این جلسه را بخوانید.

 محمدعلی وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار

در دوران ریاست سید ابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه، هر زمانی که چهره‌های سیاسی اصلاح طلب احضار یا بازداشت می‌شدند به محض مراجعه و پیگیری امور آن ها، مسئولان قضایی در کوتاه‌ترین زمان در چارچوب قانون مساعدت‌های لازم را انجام می‌دادند. مواضع رئیسی در جریان مناظرات و پرهیز وی از ایجاد دوگانگی اتفاق مبارکی بود و شخصیت‌های اصلاح طلب در جریان رقابت‌های انتخاباتی شاهد رفتار منصفانه آقای رئیسی بودند.

منصورمظفری، مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد

من به عنوان یک فعال رسانه ای شاهد بودم که در دوران مدیریت رئیسی بر قوه قضاییه، بسیاری از مشکلات که پیش تر به صورت پیچیده رفع می شد  با یک تذکر ساده مرتفع شد و امید است با حضور رئیسی در رأس دولت همین مشی ادامه یابد.

حسین عبداللهی، مدیر مسئول رونامه آرمان

شما در دوران تصدی مسئولیت در دستگاه قضایی در گفتار و رفتارتان، رودربایستی نداشتید؛ لذا خواهش دارم این مشی را در دولت هم ادامه دهید.تاکید آقای رئیسی بر مستقل بودن، به وی وسعت دید می‌دهد.

علیرضا بختیاری، مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد

 از حضور در این جلسه خشنودم. اگر شما رئیس جمهور شوید چالش‌های بزرگی را پیش رو دارید که چالش‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین چالش هاست؛ البته درمان این چالش‌ها در دنیا آسان است. به طور مثال اسامی آن ۱۱ ابر بدهکاری که همتی نام برد، معلول هستند و علت چیز دیگری است و باید ریل گذاری اقتصاد درست باشد که شما در مباحث خود به آن اذعان داشتید.

مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق

پیش از حضور در این جلسه، در مورد شما با همسرم گفتگو می‌کردم و ایشان یک آدم سیاسی نیست؛ اما به من گفت همین که  آقای رئیسی در این مدتی که در قوه قضاییه بود، کمتر دادگاه می‌رفتید و مثل قبل به من پابند نزدند و مزاحمتی در قوه قضاییه نداشته ام، خودش نشان دهنده این است که شما آدم خوبی هستید از دیدگاه همسرم گفتم تا بگویم که مردم متوجه هستند و خیلی خوب مسائل و سره را از ناسره تشخیص می‌دهند.خواهش می‌کنم این رویه را اگر توانستید به ریاست جمهوری دست پیدا کنید نیز ادامه دهید.

شهاب الدین طباطبایی، خواهرزاده سید محمد خاتمی و مدیرمسئول رسانه راوی

فراموش نمی‌کنم که شما از گذشته نیز این مشی را داشته اید؛ زمانی که شما در سازمان بازرسی بودید، اطلاعات و مستندات در مورد کاندیداهای بالقوه وزارت و مسوولیت‌های دولت در کمترین زمان ممکن از مجموعه شما در اختیار رئیس جمهور منتخب آقای خاتمی قرار می گرفت. روحیه شما در قوه قضاییه حمایت از مطبوعات بوده و خواهش می‌کنم که در دولت برای رسانه دوپینگ قائل شوید، انتقاد حتما از بی تفاوتی بهتر است، زمانی باید نگران شد که رسانه ها و مردم نسبت به وضعیت بی تفاوت باشند، اگر به ریاست جمهوری رسیدید، نسبت به رسانه بی تفاوت نباشید.

مسعود حیدری مدیرعامل خبرگزاری ایلنا:

معتقدم، طی ۸ سال اخیر در دولت فقط شاهد سیاهی نبودیم و نکات مثبتی نیز وجود داشت که دولت آتی باید آن نقاط مثبت را تقویت کند. چرا که چهار سال پیش ‌رو دوره سخت و حساسی برای نظام، کشور و مردم خواهد بود و آینده ایران را رقم خواهد زد.

علی متقیان، مدیرعامل خبرگزاری ایسنا

آقای رئیسی در دوران ریاست بر قوه قضاییه بسیار موفق عمل کرد و درب اتاقش باز بود و با همین مشی و رویکرد توانست در مقابل فساد و مفسدین بایستد. تاکید آقای رئیسی بر ضرورت ارتباط با دنیا، امر بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیری است.

محمدرضا سعدی مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت

باید ضعف‌های تیم انتخاباتی خود را مرتفع کنید تا هنگام تصدی ریاست جمهوری این ضعف‌ها مشکل زا نباشد؛ همچنین با توجه به تیم اقتصادی و صنعتی خوبی که در کنار شما هستند، از شخصیت‌های کارآزموده در ترکیب کابینه استفاده کنید.در زمان انعقاد و جشن گرفتن برای برجام من تنها مدیرمسئولی بودم که اعلام کردم مشکلات ما با برجام حل نمی‌شود و مشکل در مدیریت ماست.

احسان مازندرانی مدیرمسوول اسبق روزنامه فرهیختگان

آقای رییسی با اینکه در جریان مناظرات سال ۹۶ برخی نامهربانی ها را دید اما آنگاه که در کسوت قاضی القضات قرار گرفت متمایل به جناح های سیاسی با رویکرد افراطی نشد و از کسی هم انتقام سال ۹۶ را نگرفت. بنابراین می توان به تشکیل دولت فراگیر ملی که در پی حل دغدغه های مختلف شهروندان باشد امیدوار بود، نه دولتی که به دنبال تحدید فضای دسترسی آزاد به اطلاعات یا اینترنت است.ضرورت تعامل رییس جمهور منتخب با گروه های مختلف سیاسی و استفاده از شایستگان همه جناح ها می تواند به کاهش  تنش ها برای دولت منجر شود.

نعمت الله شهبازی، مدیر مسئول روزنامه گل و از مدیران کنونی وزارت صمت

دیدار خوبی بین مدیران رسانه ها و آقای ابراهیم رئیسی برگزار شد.