روز وداع یاران

روز وداع یاران
تاریخ انتشار : جمعه, ۱۱ تير ۱۴۰۰
داریوش عباسی

در اثر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست در شمال غرب ایران، دو تن از خبرنگاران کشته و چندین تن مصدوم شدند. این رخداد در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه در میان اهالی رسانه بازتاب گسترده‌ای داشته است.

عصر روز چهارشنبه، ۲ تیر، اتوبوس حامل خبرنگاران که برای تهیه گزارش از وضعیت دریاچه ارومیه به آن منطقه سفر می‌کردند، در نزدیکی شهر نقده واژگون شد. مهشاد کریمی، خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری ایسنا و ریحانه یاسینی، خبرنگار ایرنا در این سانحه جان باختند. این سانحه چندین مصدوم نیز بر جای گذاشت. سفر خبرنگاران برای بازدید از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه با دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه انجام شده بود.

این سانحه با مرگ دو خبرنگار جوان حوزه محیط زیست، واکنش‌های فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه از سوی اهالی رسانه در پی داشت؛ از جمله نحوه نشستن عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در جمع خبرنگاران و عذر خواهی نکردن بابت این اتفاق ( زبان بدن این مسئول باسابقه کشور و طرز نشستن او در مراسمی که برای تسلی آمده، گویای نسبتی از رابطه زمامداری مشروعیت بخش از سوی مردم نیست).

به هر صورت، پس از انتقال اجساد ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی، پیکردو خبرنگار حوزه محیط زیست که در حادثه واژگونی اتوبوس فرسوده جان باخته بودند، در میان دریغ و اندوه فراوان با بدرقه خانواده، دوستان و همکاران در تهران به خاک سپرده شدند.

وب سایت مدیریت رسانه، با تقدیم این شعر زیبای استاد شفیعی کدکنی، این ضایعه دردناک را به خانواده های داغدار و جامعه رسانه ای تسلیت می گوید.

آن لحظه ها جوانی ما بود / آن لحظه ها که روح در آنها / مثل نگاه آهوی کوهی / بر دشت و بر گریوه رها بود/ زان لحظه ها چه گونه توانیم / جز با درود و تلخی بدرود یاد کرد / آن لحظه ها که خوبترین ها / از سال های عمر خدا بود.

روز وداع یاران