شبکه دولت به سازمان فناوری اطلاعات منتقل می شود

شبکه دولت به سازمان فناوری اطلاعات منتقل می شود
تاریخ انتشار : چهارشنبه, ۳۰ تير ۱۴۰۰

مصوبه انتقال شبکه دولت به سازمان فناوری اطلاعات ایران، به تصویب دولت رسید.

به گفته امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، این اقدام ارزشمند واصلاح ساختار، زمینه ساز ارائه خدمات بهتر به شهروندان خواهد شد. وی گفت: تمامی تلاش ما این است که تا حد ممکن برای مدیران بعدی میراث درست و بهینه ای بجای بگذاریم.

وی در ادامه گفت: شبکه دولت تا کنون برای مکاتبات اداری استفاده می شد و در ۳۳ هزار نقطه تا سطح بخشداری از ان استفاده می کردند. با الحاق این شبکه به مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور، امکان استعلام و تبادل بانک های اطلاعاتی روی همین شبکه امکان پذیر خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول، سازمانهای دولتی برای دریافت اطلاعات، استعلام یا صدور مجوز نیازی به مکاتبات اداری و نامه نگاری و اتلاف زمان و سردرگمی شهروندان نخواهند داشت.

مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX)مطابق با تبصره ۲ بند ث ماده ۶۷ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه کشور به منظور تبادل و به اشتراک گذاری اطلاعات، استعلام‌ها و خدمات الکترونیکی بین نهادی ایجاد شده است .ارایه و دریافت خدمات، در مرکز ملی تبادل اطلاعات مبتنی بر «وب سرویس» بوده و دو بستر نرم افزاری تبادل خدمات دولت الکترونیک با نام گذرگاه خدمات دولت الکترونیک (GSB) و گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک (PGSB) راه‌اندازی شده است.