کتاب برنامه ریزی راهبردی برای تشکل ها به بازار آمد

کتاب برنامه ریزی راهبردی برای تشکل ها به بازار آمد
تاریخ انتشار : چهارشنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۱

انجمن­های مردم­نهاد و صنفی در حالی به دنبال تاثیرگذاری روی تمامی ذی نفعان شان هستند که غالبا از برنامه­ریزی راهبردی و بلندمدت برخوردار نبوده و با برنامه­ریزی عملیاتی، اقدام محور و کوتاه مدت امورشان را پیش می­برند، این در حالی است که سازمان­های غیر انتفاعی، سازمان­هائی با وظایف و ماموریت­های دائمی و انتظارات در­نوسان و متنوع همیشگی هستند و می­خواهند همیشه ذی مداخلان شان را همراهی و نمایندگی کنند. به همین دلیل، آنها نیازمند برنامه­ریزی راهبردی و بلندمدت هستند تا بتوانند بر چالش­ها و دشورای­های پیش روشان چیره شوند.

این نیاز همیشگی سازمان­های غیر انتفاعی در کتابی با عنوان« برنامه ریزی راهبردی در سازمان­های غیرانتفاعی» پاسخ گفته شده است. این اثر نوشته " مایکل آلیسون " و " جود کِی" است که توسط کتایون مصری و محسن ایلچی، در ۳۲۶ صفحه ترجمه شده و با نثری روان به تمامی سوالات بنیادی که در مسیر برنامه ریزی سازمان­های مردم نهاد قرار دارد، پاسخ داده است. این ویراست سوم از کتاب مزبور است.

کتاب «برنامه ریزی راهبردی در سازمان­های غیرانتفاعی» با رویکردی جزیی­نگر و کاربردی به نحوه راه اندازی و اداره سازمان­های غیردولتی و غیرانتفاعی می­پردازد. خوانندگان در این کتاب با مباحثی مانند نحوه برنامه­ریزی موفق، چگونگی تدوین راهبردها همراه با تحلیل فضای کسب وکار، توجه به ذینفعان و غلبه بر چالش های پیشِ­روی سازمانهای غیردولتی آشنا می شوند.

کتاب مذکور به سفارش انجمن احیای ارزشها و حمایت موسسه خیریه نیکان جمشید تهران و شبکه ملی (موسسات نیکوکاری و خیریه) به مرحله نشر رسیده و از سوی انتشارات دستان(۶۶۹۵۴۸۰۰-۰۲۱) منتشر و از ابتدای امسال در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.