کامپیوتری گرانتر از آخرین مدل BMW

کامپیوتری گرانتر از آخرین مدل BMW
تاریخ انتشار : جمعه, ۲۲ آذر ۱۳۹۸

شرکت اپل کامپیوتری رومیزی روانه بازار کرده است که قیمت تمام شده آن برای مشتری می‌تواند از تاز‌ه‌ترین محصول کمپانی خودروسازی بی‌ام‌و گران‌تر باشد.

این مدل سفارشی مک‌ پرو که عرضه آن به خریداران از این ماه شروع می‌شود، با قیمت پایه ۵ هزار و۹۹۹ دلار به بازار فرستاده شده است. این در حالی است که اگر مشتریان بخواهند از تمامی امکانات این کامپیوتر قدرتمند بهره بگیرند باید بهایی بیشتر از یک خودروی ‌لوکس بابت آن بپردازند.

بنابر اعلام اپل این مک‌ پرو که یک ورک استیشن محسوب می‌شود، در ساده‌ترین نوع خود از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای با ۳۲ گیگابایت رم بهره می‌برد. افزایش قدرت این کامپیوتر به مدلی نهایی شامل پردازشگری با ۲۸ هسته و رم ۱.۵ ترابایتی، قیمت تمام شده برای آن را به ۵۲ هزار دلار خواهد رساند. در حالی که اپل کامپیوتر جدید خود را بدون صفحه نمایشگر عرضه کرده است، نمایشگر جدید طراحی شده مختص مک‌ پرو به نام Pro Display XDR برای مشتریان حدود ۷ هزار دلار دیگر آب خواهد خورد تا با احتساب مالیات قیمت تمام شده آن به بیش از ۶۲ هزار دلار برسد.

این در شرایطی است که یک خودروی Gran Turismo BMW 3 محصول سال ۲۰۱۹ کمپانی بی‌ام‌و با قیمت پایه ۴۰ هزار دلار برای فروش گذاشته شده است.

اپل امیدوار است با کامپیوتر جدید خود بتواند مشتریان کالاهای لوکس، سازندگان انیمیشن، آهنگ‌سازان و توسعه‌‌دهندگان نرم‌افزار را وسوسه کند.