راه اندازی شبکه تلویزیونی مخصوص سگها

راه اندازی شبکه تلویزیونی مخصوص سگها
تاریخ انتشار : سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۰

با توجه به اینکه داشتن سگ خانگی در بسیاری از خانواده های غربی به یک فرهنگ تبدیل شده است،  یک شبکه تلویزیونی جدید به طور ویژه برای سگ ها راه اندازی شده است.

به گزارش مدیریت رسانه، با راه اندازی این شبکه تلویزیونی، سگها دیگر مجبور نیستند روی مبل بنشینند و همراه صاحبشان سریال تماشا کنند، بلکه محتوای مناسب خود را تماشا می کنند.

شبکه DogTV برنامه هایی تست شده از لحاظ علمی را به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز در هفته منتشر خواهد کرد که هدف آن ها کاهش مشکلات روحی سگ ها مانند اضطراب بعد از جدایی، تنهایی و استرس است. این شبکه ها و برنامه ای آن طوری طراحی شده اند تا مالکان سگ ها بتوانند درک بهتری از شرایط روحی سگ های خود داشته و بیشتر مراقب آن ها باشند. شبکه DogTV که حاصل سه سال مطالعه و کار علمی است، از ۸ نوامبر جاری شروع به کار کرده است.

این شبکه پس از تحقیقات گسترده در زمینه نیازهای فیزیولوژیکی و روانشناختی، حالات، و واکنش های سگ ها به تحریکات صوتی و بصری برای کمک به آن ها برای داشتن خواب بهتر و ریلکس بودن راه اندازی شده است. در این شبکه فرکانس های صوتی، رنگ ها و طرز قرار گرفتن دوربین طوری است که با حواس سگ ها هماهنگ باشد. " داگ تی وی " که در کشورهای متعددی در دسترس است، حاوی برنامه هایی با اجرای لارا ناتیوو که یک مربی شناخته شده سگ هاست و نکته هایی در مورد چگونگی زندگی بهتر با سگ ها در خانه را مطرح می کند و همچنین برنامه هایی که به توضیح برنامه های غذایی ساده برای زنان می پردازد، برای صاحبان سگ های خانگی نیز هست.

نکته دیگر آنکه با توجه به افزایش تعداد افرادی که در دوران قرنطینه سگ نگه می دارند، راه اندازی این شبکه می تواند به موقع باشد. چرا که بسیاری از صاحبان سگها، اکنون به سرکار برگشته اند و حیواناتشان زمان بیشتری تنها می مانند.

پروفسور نیکلاس دودمن، کارشناس علمی ارشد شبکه DogTV گفته است: «DogTV یک منبع فوق العاده برای صاحبان سگ ها به منظور کمک به از بین بردن برخی از مشکلات رفتاری است که می تواند در سگ ها در هنگام تنها ماندن رخ دهد.