ایلان ماسک، شخصیت الهام بخش سال ۲۰۲۱

ایلان ماسک، شخصیت الهام بخش سال 2021
تاریخ انتشار : يکشنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۰

تصویر ایلان ماسک مدیر شرکت‌های تسلا و اسپیس‌اکس به عنوان شخصیت سال تایم برای سال ٢٠٢١ بر روی جلد این هفته‌نامه قرار گرفت.

به این ترتیب، ثروتمندترین فرد جهان با ثروتی که مجله فوربس آن را ۲۶۵.۴ میلیارد دلار تخمین زده و در سالهای بعد به تریلیون دلار می رسد، جایگزین جو بایدن و کامالا هریس شد که سال گذشته این عنوان را کسب کردند. ادوارد فلسنتال، رئیس مجله تایم در مطلبی نوشت: شخصیت سال نشانگر تاثیرگذاری است. تعداد کمی از مردم به اندازه آقای ماسک بر زندگی روی زمین و به‌طور بالقوه زندگی خارج از زمین تاثیر دارند.

طرح جدید ماسک برای بردن کشتی نوح به مریخ

ایلان ماسک معتقد است در آینده «کشتی نوح» حامل تمامی حیوانات روی زمین را به مریخ خواهد برد.  کارآفرین ۵۰ ساله  به مجله تایم گفت که پس از فرود فضا پیماهای «استارشیپ اسپیس ایکس» در مریخ طی پنج سال آینده، برنامه های بزرگی برای مرحله بعدی اکتشافات فضایی دارد. او گفت: کار واقعاً بزرگ بعدی ساختن یک شهر خودکفا در مریخ و آوردن حیوانات و موجودات زمین به آنجا است؛ چیزی شبیه کشتی نوح آینده.

ماسک بارها گفته است که امیدوار است با کاهش منابع زمین و بدتر شدن تغییرات اقلیمی به انسان ها در آبادانی مریخ کمک کند. او با اشاره به هدفش برای انتقال حیوانات و گیاهان به سیاره سرخ، گفت: «هدف کلی این بوده است که زندگی را چند سیاره‌ای کنیم و بشریت را به یک تمدن فضایی تبدیل کنیم.

گردانندگان مجله تایم گفته اند این مرد خلاق و ثروتمند به این دلیل به عنوان شخصیت سال انتخاب شده که  تاثیر زیادی بر فناوری و سفرهای فضایی داشته و به مرزهایی فراتر از زمین دست یافته است. ایلان ماسک می گوید حاضر است همه ثروت خود را برای ایجاد امکان زیست در مریخ فراهم کرده و پیش از مرگش مشاهده کند تسلا که خودروی الکتریکی شرکت اوست، بر خیابانهای مریخ حرکت کند. ثروت ایلان ماسک، اکنون بیش از تولید ناخالص داخلی ۱۶ کشور عضو اتحادیه اروپا بیشتر است.

واقعیت آن است که موج جدید تبدیل خودروها از خودروهایی با منشا سوخت فسیلی به خودروهای الکتریکی به عنوان یکی از راههای مهم کاهش آلودگی هوا و کاهش روند مخرب گرمایش زمین از ایده های این شخصیت الهام بخش است. هایپر لوپ نیز به عنوان مدلی جدید در حمل و نقل افراد که در آمریکا و امارات متحده عربی در حال اجراست، از دیگر ایده ها و دستاوردهای این زاده کشور آفریقای جنوبی است که آمریکا را مناسب ترین بستر رقابت در کسب و کار در تمامی دنیا می داند.

مجله تایم از سال ۱۹۲۷ عنوان شخصیت سال را انتخاب می‌کند.